FIVK MATERIALESALG

* * * * * * * * * * * * BØGER * * * * * * * * * * * * Marshall B.Rosenberg: Ikkevoldelig Kommunikation: ”girafsprog”. Borgen 2005 Dansk, 240 sider, Ny revideret og udvidet udgave 285,- Marshall B.Rosenberg: Nonviolent Communication.…

IVK som redskab til personlig udvikling.

Det er min erfaring at IVK kan danne basis for personlig udvikling, hvis man f.eks. arbejder med at give empati til sine forskellige personlige sider, når disse er i oprør eller er urolige.

INDMELDELSE

Kontingenter: Enkeltpersoner kr. 200,- for et år fra indmeldelses dato.  Institutioner kr. 500,- for et år fra indmeldelses dato. Betaling med Dankort / Visa.Dankort Gå til  .........  og udfylde de nødvendige felter og gennemfør…

IVK og hjerneforskningen

Den seneste hjerneforskning er begyndt at interessere sig for om der er en sammenhæng mellem hjernens udvikling og funktion, og vores evne til empati og trivsel, lykke, livsduelighed, ydeevne, forventet levealder, osv. I vores sidst ankomne…

Hvorfor IVK?

I vores liv, i familien, på arbejdspladsen og alle situationer, hvor vi konfronteres med andre mennesker, bliver vi hele tiden udfordret på vores forskelligheder. Forskellige ønsker og forventninger skaber konflikter. Konflikter…

Hvad er Ikkevoldelig Kommunikation

Ikkevoldelig Kommunikation ...... hvor kommer det fra og hvad er kernebudskabet? Ikkevoldelig Kommunikation byder på en bestemt måde at anskue mennesker og relationer på Ikkevoldelig Kommunikation er et menneskesyn og en måde at kommunikere…

FIVK

Foreningen for Ikkevoldelig Kommunikation (FIVK) blev stiftet i 1997 og arbejder for at fremme en empatisk dialog og relation mellem mennesker. Det gør vi gennem IVK (ikkevoldelig kommunikation) og ved at udbrede kendskabet til IVK i Danmark.…

Samarbejdsbaseret Problemløsning – en metode til inklusion af udfordrede børn i skolen

Undervisningsmiljøet handler blandt andet om, hvordan lærere og elever ser, rummer og tager hinandens anliggender i betragtning. Undervisningsmiljøet er for alle elever, også for de udfordrede elever. Hvordan kan man skabe et undervisningsmiljø,…